domingo, 31 de agosto de 2008

Turó de Monterols


Normalment, les coses bones s'han de buscar. No es veuen a primer cop d'ull. Venia de Plaça Molina direcció Santaló buscant una botiga de pasta pel sopar de dissabte, quan vaig buscar la botiga al Google Maps vaig veure una gran taca verda que semblava un parc, no sabia que tan aprop de casa i tenia un parc aixi que, com que em venia de cami de la botiga, vaig decidir sortir a investigar.

Pujant pel Carrer Brusi, trencant i enfilant-me pel Carrer Coppernic, prohibit fer aquest carrer en bici, hi ha una pujada molt pronunciada! (o baixada, depen de com t'ho miris). De sobte, una verdor fresca i atapeïda apareix davant teu, "un dels parcs urbans més bonics de Barcelona." segons la web de Parcs i Jardins.

Segons la mateixa web, el Parc, o turó de Monterols va dissenyar per a la ciutat de Barcelona cap al 1926. Aquest turó formava part d'una antiga finca privada amb jardí i bosc, i que en la dècada de 1940 va ser adquirit per l'Ajuntament, que el va convertir en parc públic. Es un parc amb un recorregut circular, amb algunes zones de descans amb bancs i fonts d'aigua, trencat amb grans escales de pedra que et condueixen directament a la part mes alta, desde on es poden veure unes bones vistes de Barcelona, sobretot del barri Gracienc.

A banda i banda d'aquests camins hi ha grossos arbres sobretot pins, que tapen els edificis que envolten el parc i fan que, per uns moments, creguis que no estàs enmig de la gran ciutat. Arbres alts, arbustos frundosos, fonts d'aigua, cants dels ocells, olor de pi humit, zones d'ombra... Tot això trobareu si us perdeu pel parc de Monterols.

Jo vaig entrar-hi pel carrer de Gualbes amb Muntaner però hi ha algun altre accès per darrera el passatge d'Hercegobina, tot i que surtin d'allà el vaig veure tancat, no se si l'obren algunes hores al dia.



2 comentarios:

Josep Barberà dijo...

I ara! Tan aprop del pis on visc a Barcelona i no sabia que existia!

Aprofitant que demà me'n torno cap allà segurament m'hi passe aquesta setmana a fer-hi un cop d'ull. Sempre va bé un bon lloc per llegir :)

Salutacions

Eva dijo...

ei!!!!! no sabia pas que tinguessis blog! t'afegiré a l'rss així no et perdré la pista!