miércoles, 8 de septiembre de 2010

MÚSICA QUINQUI


Sigo sin entender porque me tragué todas las películas de cine quinqui de los 80 este verano. Todas no. Pero la mayoria: 'Yo, el vaquilla' , 'Perros Callejeros' (1 y 2), 'El pico' (1 y 2), 'Barcelona Sur', 'Navajeros', 'Colegas', 'Deprisa Deprisa', 'Chocolate' y 'La estanquera de Vallecas'. Vamos, casi toda la filmografia de Manzano, Eloy de la Iglesia y José Antonio de la Loma. Imagino que el dia que pasamos en Can Brians 1, entre presos, hace algunos meses, dejo huella en nuestro subconsciente. El caso es que he pasado algunas noches de verano viendo películas de estas que tenia olvidadas. Y sus vidas, gracias y desgracias, me han enganchado de mala manera. Y también las bandas sonoras, algunas de ellas las encontré en un blog. En esa época fueron un referente y actualmente solo la sección de Justo Molinero en el programa 'la competència' de Rac1 sacaría provecho de ellas.

Bordón 4 - Al Torete (Los Últimos Golpes Del Torete)
Bordón 4 - Paso De Lo Que Digan (Los Últimos Golpes Del Torete)
Burning - El Jaro(Navajeros)
Burning - Es Decisión (Navajeros)
Burning - Escríbelo Con Sangre (Navajeros)
Burning - Ja, Ja, Ja (Navajeros)
Burning - Las Chicas Del Drugstore (Navajeros)

Burning - No Es Extraño Que Tú Estes Loca Por Mi (Navajeros)
Burning - Tú Eres Mi Amor (Navajeros)
Cappuccino - Gorgeous Things (Deprisa Deprisa y Chocolate)
Cappuccino - Hell Dance With Me (Deprisa Deprisa y Chocolate)
Cher Komisar - Romantic Lover (Perros Callejeros 2)
Daniele Patucchi - Telemark (Metralleta Stein)
Devo - The Day My Baby Gave Me A Surprize (Barcelona Sur)
Gato Pérez - Todos Los Gatos Son Pardos (Navajeros)
José Luis Perales - El Amor (Chocolate)
La Bottega Dell' Arte - L'Avventura (Perros Callejeros II)
La Marelu - Yo Le Pido Al Dios Del Cielo (Deprisa Deprisa)
La Marelu - Yo No Sé Qué Hacer (Deprisa Deprisa)
Lole Y Manuel - Un Cuento Para Mi Niño (Deprisa Deprisa)
Lolita Sevilla - Suspiros De España (La Estanquera De Vallecas)
Los Chichos - Campo De La Bota (Yo, "El Vaquilla")
Los Chichos - Cartas De Arrepentimiento (Yo, "El Vaquilla")
Los Chichos - El Vaquilla (Yo, "El Vaquilla")
Los Chichos - Señor, Ayúdame (Yo, "El Vaquilla")
Los Chichos - Vivía Errante (Navajeros)
Los Chichos - Yo Quiero A Mai (Yo, "El Vaquilla")
Los Chunguitos - Como Yegua Brava (Perros Callejeros II)
Los Chunguitos - Deprisa, Deprisa (Deprisa Deprisa)
Los Chunguitos - Me Quedo Contigo (Deprisa Deprisa)
Los Chunguitos - Para Que No Me Olvides (Perros Callejeros II)
Los Chunguitos - Soy Un Perro Callejero (Perros Callejeros II)

Los Chunguitos - Ven Por Favor (Perros Callejeros II)
Los Chunguitos - ¡Ay Qué Dolor! (Deprisa Deprisa)
Los Marismeños - Caramba, Carambita (Deprisa Deprisa)
Manzanita - Sarairo (La Mujer Del Ministro)
Marce Y Chema - Escucha Mi Guitarra (Nunca En Horas De Clase)
New Trolls - Good Morning People (Nunca En Horas De Clase)
New Trolls - Ha Ha Ha (Nunca En Horas De Clase)
New Trolls - I Can See The Rain (Nunca En Horas De Clase)
New Trolls - It's DownTown (Nunca En Horas De Clase)
Obús - Va A Estallar El Obús (Colegas)
Patxi Andión - La Estanquera De Vallecas (La Estanquera De Vallecas)
Raquel Meller - Flor De Té (Los Placeres Ocultos)
Rumba Tres - Larga Espera (Navajeros)
Rumba Tres - No Sé, No Sé (Navajeros)
Rumba Tres - Y No Te Quedan Lágrimas (Navajeros)
Samba Soul - Cidade Maravilhosa (El Pico)
Sierra Morena - Un Día Cualquiera (Perros Callejeros II)
Terremoto - Alucinación (El Pico 2)
Terremoto - Me Perdí En Las Tinieblas (El Pico 2)
Terremoto - Vuela Que Vuela (El Pico 2)
The Flying Lizards - TV (Barcelona Sur)




16 comentarios:

Anónimo dijo...

Me encantaría tener las canciones de las que hablas en esta entrada. Si pudieras proporcionarme un link o aquel blog del que hablas donde las encontraste...

Muchisimas gracias y felicidades por tu vitácora.

Marina dijo...

Yo lo encontré en este foro:
http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=1513370&page=3#

Hay algunas más de las que puse yo pero no hay ningún link, una pena. Pero si haces una búsqueda por youtube casi todas están. En el foro querían hacer un recopilatorio para descargar pero no se como acabó la cosa...

Merci por pasarte

Saludos,

m.

Anónimo dijo...

Have you ever thought about creating an e-book or guest authoring on other
websites? I have a blog based upon on the same ideas you discuss and would love to have you share some stories/information.
I know my readers would value your work. If you are even remotely interested, feel free to shoot me an e-mail.


Feel free to visit my homepage ... know more about

Anónimo dijo...

Helpful information. Lucky me I found your site unintentionally, and I'm stunned why this coincidence did not took place earlier! I bookmarked it.

Take a look at my web blog: page next
Also see my site :: click next

Anónimo dijo...

Hi there to every , since I am really eager of reading this weblog's post to be updated regularly. It carries nice information.

Here is my website - screen next
My page - next

Anónimo dijo...

Hi! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm definitely enjoying
your blog and look forward to new posts.

Feel free to surf to my web site move next

Anónimo dijo...

This is a topic that is near to my heart... Cheers! Where are your contact details though?



My blog post view more about

Anónimo dijo...

You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something which I think I would
never understand. It seems too complex and extremely broad for
me. I'm looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

Also visit my web-site :: view

Anónimo dijo...

Hi, just wanted to say, I loved this post. It was inspiring.
Keep on posting!

Feel free to visit my webpage :: view more about

Anónimo dijo...

Fantastic post but I was wanting to know if you could write
a litte more on this topic? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit more. Kudos!

Stop by my homepage: view more about

Anónimo dijo...

This is really interesting, You're a very skilled blogger. I have joined your feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I have shared your web site in my social networks!

Look at my web site: affiliate

Anónimo dijo...

Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to
and you're just extremely excellent. I really like what you've acquired here, really like what you're stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still take care of to keep it wise. I can't wait to read far more from you.
This is actually a tremendous site.

my web-site revolution

Anónimo dijo...

I think what you composed was actually very logical.
However, consider this, suppose you added a little information?
I mean, I don't want to tell you how to run your blog, but what if you added a post title that makes people want more? I mean "M�SICA QUINQUI" is kinda boring. You could peek at Yahoo's front page and watch how they create article headlines
to grab viewers to open the links. You might add a
video or a related picture or two to grab people excited about what you've got to say. Just my opinion, it might make your blog a little bit more interesting.

Here is my page better

Anónimo dijo...

certainly like your website but you need to take a look at the spelling on several of
your posts. A number of them are rife with spelling problems
and I in finding it very bothersome to tell the truth on the other hand I'll certainly come again again.

Here is my website :: presseur

Anónimo dijo...

Very soon this site will be famous among all blogging and site-building
users, due to it's fastidious posts

my blog ... bladder

Anónimo dijo...

Wow, this piece of writing is good, my sister
is analyzing these kinds of things, so I am going to convey
her.

Here is my homepage ... midway