jueves, 11 de agosto de 2011

EL HONOR DE LOS PRIZZI




M - ¿Quieres que comamos fuera?

C - Sí.

M - Así es.

C - Tengo que confesarlo. No puedo dormir. Y como ves, ya tengo mis años, ya soy maduro. Pero nada. Nadie en mi vida me ha impresionado nunca en la forma... que tú me has impresionado. Te quiero. Eso es. Así de sencillo. Te quiero.

M - Creo que yo también estoy enamorada de ti.

C - Enamorada no. Enamorarse es pasajero. Después de uno se pasa a otro enamoramiento.Todo el mundo está siempre enamorándose y desenamorándose. Yo lo sé y me viene a la memoria... todo lo que he leído sobre esto en las revistas. El estar enamorado sólo es un momento es una simple secreción hormonal que cambia el sentido del olfato y que afecta a alguien de una forma determinada. Eso es estar enamorado. ¿Quién quiere eso?

M - ¿Amar? No sé, pero yo te quiero. Creo estoy sintiendo que lo digo con miedo. No sé cómo decirlo porque hasta ahora no lo he dicho nunca. Toda mi vida he estado protegiéndome a mi misma. Y esa protección ya no es posible cuando se quiere a alguien. Te quiero, Charley.
C - ¿Qué es lo que están tocando?

M - Es "Noche de Ronda".

C - No lo olvidaré nunca. Ni podré olvidar ya nunca este vestido como tampoco podré olvidar nunca la fecha de hoy. Dondequiera que estemos, pase lo que pase si tocan esta canción será nuestra canción.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Em sembla una troballa força interessant. Qui no ha desitjat prendre més consciència de la responsabilitat d'estar amb parella? A molts, aquest canvi ens fa por, i fugim. Com diuen a "Porca Misèria" (que segons he pogut veure al teu blog, n'ets una gran fanàtica), només és una materialització del pànic envers allò que desconeixem, i ens mostren insegurs davant futurs èxits o fracassos.

Carles.

Anónimo dijo...

mostrem*, volia dir.

Marina dijo...

Molt! La peli no és que tingui gaire a veure amb aquest tros de conversa, fuig per altres camins tot i que sempre hi torna a caure, però em sembla una gran manera d'explicar aquest moment.

"Porca Misèria" era un gran retrat de la vida, o la desgràcia, 'moderna'. :)

Anónimo dijo...

No tinc "l'honor" de veure aquesta película, però trobo que les pel·lícules del senyor Nicholson són realment interessants, malgrat el seu caràcter histriònic.

Ara estic tornant a revisar "Porca Misèria", mentre ho alterno amb "In treatment", sèrie nord-americana sobre un psicòleg 'en tractament' i la seva relació amb els pacients. Si no l'has vista, fes-ho. Te'n recomano el seu visionat!

Carles.


P.D.: Tinc pàgina web, però no val la pena donar-hi un cop d'ull.